Rozmowa kwalifikacyjna stanowi pierwszy bezpośredni kontakt z pracodawcą, bądź z kimś, kto go reprezentuje. Często od przebiegu tej rozmowy i wrażenia, jakie kandydat na pracownika wywrze na swym rozmówcy zależy jego przyszła praca. Tak przy każdym pierwszym kontakcie z nową osobą liczą się przede wszystkim pierwsze momenty rozmowy. One zadecydują, jak osoba prowadząca rozmowę kwalifikacyjną nastawi się do kandydata. Najważniejsze więc to zaprezentować się od jak najlepszej strony, aby pierwsze wrażenie rekrutującego było pozytywne. Niestety, brak przygotowania w połączeniu z towarzyszącym takim rozmowom stresem może skutkować popełnieniem błędu, który przekreśli szansę na zatrudnienie.

Rozmowa kwalifikacyjna stanowi coś w rodzaju egzaminu, na którym oceniana jest nie tylko nasza wiedza, ale i praktyczne umiejętności, kwalifikacje i osobowość. Niewątpliwie odpowiednie przygotowanie jest tu istotne. Nie należy jednak uczyć się wręcz na pamięć, tego co zamierzamy powiedzieć pracodawcy, nie można przygotować sobie dokładnego planu rozmowy, bo nie można przewidzieć, jak pracodawca będzie prowadził z nami rozmowę. Najważniejsze to zachować w miarę naturalny sposób bycia i dobre, pozytywne nastawienie. Jeśli sami w siebie nie wierzymy, tym bardziej nie uwierzy w nas ewentualny przyszły pracodawca.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kursu

PEŁNY KURS