Skupienie na konkretnym rynku

Skupienie na konkretnym rynku to jedna z najbardziej efektywnych strategii marketingowych, jakie istnieją, zwłaszcza w branży turystycznej. strategia marketingowa wymaga doskonale znajomości klientów oraz nastawienia na ciągłe ich poznawanie. Aby dobrze adresować swoje produkty i usługi, należy precyzyjnie określać potrzeby każdego klienta. Umiejętność prognozowania potrzeb klientów, a także umiejętność analizowania potrzeb, które już występują, jest kluczowe dla rynku. Taka strategia marketingowa jest bardzo często wykorzystywana przez małe firmy, które nie mają pieniędzy na stosowanie szerokich i niespecyficznych kampanii. Małe firmy są skoncentrowane na zdobywanie klientów, których dobrze znają. Wiedzą jacy to są klienci i z czym do nich podejść. W związku z tym są to firmy skuteczne, jednak nie działają na szeroką skalę. W miarę rozwoju firmy oczywiście można poszerzać rynki, którymi będziemy zainteresowani. Znacznie trudniej jest jednak zdobywać nowych klientów niż zatrzymywać starych poprzez rozszerzanie oferty.

Comments are closed.