Dieta Dukana

Doktor Dukan kilka lat temu narobił wiele zamieszania opracowując swoją nową metodę odchudzania, do dziś jest to bardzo popularny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Co prawda dieta nie jest polecana przez lekarzy specjalistów ponieważ osłabia ona pracę nerek i wielu narządów wewnętrznych a ponadto jest uboga we wszystkie składniki odżywcze.

Dieta Dukana to wysokobiałkowa metoda odchudzania, w jej skład wchodzą cztery etapy. Na pierwszym z nich nazywanym uderzeniowym chudnie się największą liczbę kilogramów. Etap ten może trwać o kilku dni nawet do kilku tygodni, wszystko uzależnione jest od tego jaką mamy nadwagę i ile chcemy schudnąć. W pierwszej fazie jada się tylko i wyłącznie produkty wysokobiałkowe, to one sprawiają ż chudnie się tak szybko.

Dieta w drugiej fazie nosi nazwę naprzemiennej i wtedy na zmianę przez kilka dni jemy albo tylko warzywa i owoce albo produkty białkowe. Dwa końcowe etapy noszą nazwę stabilizacji i utrwalenia. Ich celem jest przyzwyczajenie naszego organizmu do powstałych zmian.

Dieta kapuściana

Walka z dużą ilością zbędnych kilogramów to bardzo złożony proces, dieta w takich sytuacjach musi być dobrze zbilansowana i dostarczająca wszystkich niezbędnych składników a my musimy być wytrwali. Trochę inaczej sprawa wygląda wtedy gdy chcemy pozbyć się zaledwie kilku nadprogramowych kilogramów bo na przykład nie mieścimy się w ulubione spodnie.

Wtedy nasza dieta może być łatwa i szybka, a jadłospis nie musi być skomplikowany. Na przykład dieta kapuściana pomoże nam zrzucić kilka kilogramów i oczyścić nasz organizm z toksyn. Podstawą tej metody jest ugotowanie specjalnej zupy, która będzie stanowiła nasz jedyny posiłek.

Plus jest taki, że zupę można jeść w dowolnych ilościach praktycznie przez cały dzień. Jej głównymi składnikami są kapusta, marchewki, cebula, pietruszka i ziemniaki. Dieta kapuściana nie trwa zbyt długo tak więc na pewno damy radę przetrwać te monotonne posiłki, poza tym świetnie nadaje się dla zapracowanych osób bo wystarczy tylko raz ugotować zupę i później nie musimy już spędzać całych dni w kuchni.

Dieta śródziemnomorska

Zdrowe odżywianie się powinno być podstawą naszej codziennej diety, tymczasem coraz mniejszą uwagę zwracamy na to co jemy, nasze posiłki są zbyt kaloryczne, potrafimy głodzić się przez cały dzień a następnie wieczorem nadrabiamy zaległości, odgrzewamy kupowane potrawy i niepostrzeżenie z roku na rok przybieramy na wadze.

A jeśli zawczasu zadbamy o nasze menu to później nie będziemy musieli walczyć z nadwagą i otyłością. Dieta śródziemnomorska jest obecnie uważana za jedną z najzdrowszych diet na całym świecie, uczy nas ona przede wszystkim regularności.

Jeżeli spożywane przez nas posiłki będą odbywały się o stałych porach to nasz organizm szybko nauczy się tego cyklu i łatwiej będzie wszystko trawił. Dieta śródziemnomorska może być z powodzeniem stosowana także w Polsce, w dzisiejszych czasach nie mamy już trudności z kupieniem świeżych ryb czy nawet owoców morza. Poza tym nasz codzienny jadłospis powinien być wzbogacany o produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Dieta jest bardzo bezpieczna chudnie się na niej powoli i nie grozi nam efekt jo jo.

Dieta 1000 kcal

Jeżeli po zakończonej diecie nie chcemy szybko powrócić do zgubionych kilogramów to nasza metoda odchudzania się powinna być rozsądna. Nie możemy przez cały dzień się głodzić, nie wolno nam także zaniedbywać potrzeb naszego organizmu. Do jego prawidłowego rozwoju potrzebnych jest wiele witamin i mikroelementów. Dlatego też dieta 1000 kcal jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Dzięki takiej metodzie mogą odchudzać się nie tylko osoby dorosłe ale także dzieci, osoby starsze i schorowane. Cały sekret tej diety polega na właściwym doborze posiłków do naszego stylu życia. Liczba 1000 kcal jest tylko pewnym wyznacznikiem. Dieta musi być dobrana do naszego wieku, płci a nawet do aktywności życiowej. Z pomocą może przyjść nam dietetyk, który opracuje dla nas specjalne menu. Muszą być w nim zarówno mięsa, nabiał, warzywa i owoce, wszystko to czego potrzebuje nasz organizm. Dieta 1000 kcal to nie tylko jedna z metod na pozbywanie się zbędnych kilogramów, ale także sposób na codzienne odżywianie się. Jeżeli już uda nam się schudnąć to z powodzeniem dalej możemy wykorzystywać przygotowane menu.

Dieta Kopenhaska

Większość z nas żyje w bardzo szybkim tempie, pracujemy do późnych godzin a do tego mamy jeszcze mnóstwo innych zajęć. Wszystko to sprawia, że nie mamy czasu na jakieś mocno skomplikowane diety, jeżeli chcemy schudnąć to szukamy takich metod które są nie tylko skuteczne ale przede wszystkim takich które są szybkie.

Dieta Kopenhaska dobrze wpisuje się w ten trend, odchudzanie trwa tylko 13 dni a w tym czasie można schudnąć nawet do kilkunastu kilogramów. Jednak taki efekt mogą osiągnąć jedynie te osoby, których nadwaga jest bardzo duża. Dieta Kopenhaska jest bardzo rygorystyczna i dlatego muszą z niej zrezygnować osoby starsze lub schorowane. Nasz jadłospis jest dokładnie opracowany a nam nie wolno niczego zmieniać, na ten czas musimy zapomnieć o słodzeniu i soleniu.

Nasze posiłki ograniczają się do trzech dziennie, śniadanie przez kilka dni stanowi tylko i wyłącznie mocna i czarna kawa. Dieta Kopenhaska ma na celu zmienić nasz metabolizm i skutecznie na wiele miesięcy ma wyeliminować efekt jo jo. Jednak takie odchudzanie nie może być częstsze niż dwa razy w roku.